Wykorzystywanie technologii w nauce – e-learning

Uniwersytety, politechniki czy prywatne szkoły
wyższe, tak jak edukacja na niższych szczeblach, nie są w stanie
zachować się od wprowadzenia
nowych technologii do swoich programów
nauczania. Zakładając, że studenci są
bardziej dojrzali niż uczniowie podstawówki,
będą w stanie lepiej uszanować i
wykorzystać innowacyjne rozwiązania.


Metodą najchętniej i najczęściej
używaną przez nauki
wyższe, poza elektronicznymi indeksami, jest e-learning. Są
to bardzo ciekawe platformy, które do nauki
wykorzystują internet oraz sieci komputerowe. W
świecie tabletów i smartfonów, można z nich
mieć praktycznie zawsze i wszędzie. Jednym z
argumentów „za” stosowaniem takich podejść jest
znaczący przyrost liczby studentów w
obecnych
latach. Dzięki e-learningowi wykładowcy mogą zaoszczędzić
dużo czasu, ponieważ przy dużej
liczbie uczniów i
oczywiście nie
mieli
szans
na indywidualne podejście do każdego z nich. Teraz mogą
przeprowadzić kolokwium czy egzamin w postaci testu,
jaki jest sprawdzany automatycznie. Dodatkowo komunikacja na
linii student-nauczyciel staje się prostsza i bardziej
efektywna, a przekazywanie materiałów odbywa się bez żmudnego
kserowania notatek.

E-learning, to nie tylko przyjemny sposób
nauczania. To także podołanie obowiązkom, zarówno ze
strony wykładowców, jak i
uczniów. Ci pierwsi muszą być odpowiednio
przeszkoleni, aby w duzi i profesjonalnie
korzystać z platform e-learningowych oraz możliwości jakie dają.
Natomiast studenci muszą zawierać w
sobie odpowiednią motywację, aby usiąść przed komputerem w
celach edukacyjnych. Oczywiście, trzeba też pamiętać,
że e-learning na ciosie nie zastępuje klasycznych wykładów,
a raczej stanowi ich uzupełnienie.